Що мають зробити батьки – і що не зможуть виправити ні дитячий садочок, ні школа?
Моїй молодшій доньці ось “стукнуло” три роки. І мені потрапила до зору, гадаю ще не дуже пізно – бо уже три, чудова книга Масару Ібуки, японського інженера і підприємця, одного з засновників корпорації Sony, творця новаторських концепцій з виховання та навчання дітей раннього віку – “Після трьох уже пізно”.
Можна ознайомитись швиденько з його кращими цитатами… Мені пощастило мати книгу повністю.
Наприклад:
- Для дітей немає поняття «просте» і «складне». Все для них нове.
- Основна частина людського мозку розвивається у віці до 3-ох років, тому багато інформації дитині легше засвоїти у цьому віці.
- Не «засипайте» дитину іграшками. Вона або розгубиться, або їй набридне бавитися ними.
- Коли в дитини обмежена кількість іграшок, вона шукає різні способи як їх використати і як ними бавитись. Таким чином дитина розвиває свою уяву.
- При виборі іграшки ставте собі питання: «Які навики буде отримувати дитина бавлячись іграшкою?» Краще купувати іграшки з елементами за допомогою яких можна щось змайструвати( наприклад, конструктор). Тут дитина окрім іграшки, яку змайструє собі сама, отримає ще й корисні навики.
- Розвивайте в дитини любов до мистецтва. Це допоможе виховати гармонійну особистість. (Вмикайте дитині класичну музику, оточуйте витворами мистецтва, показуйте репродукції картин). Помилкою, вважає автор, давати дітям слухати тільки дитячі пісеньки і розглядати примітивні малюнки.
- Виховання дитини – це непроста справа, не треба нею легковажити.
- Виховуючи дитину, ви робите найважливішу справу в своєму житті.
- Даруйте дитині любов, турботу і час.
- Зазвичай, в дитинстві все дається легше ніж згодом. Наприклад: гра на фортепіано, скрипці чи вивчення іноземних мов.
- Навіть для найменшої дитини, оточення відіграє значну роль у розвитку. Тому речі, які оточують малюка, мають бути яскраві і різноманітні. Більше носіть дитину на руках, щоб вона могла пізнавати довколишній світ. Їй все надзвичайно цікаво.
12.Не бійтеся перевантажити дитину інформацією, коли вона робить щось з цікавістю – це не складно.
13. Не заставляйте дитину, зацікавте її.
- Фізичний розвиток і рух має великий вплив на розвиток здібностей.
- Характер дитини формується до 3-ох років. Тому дисциплінуйте її тоді, а не в той час, коли готуватимете до школи.
- Діти до 3-ох років намагаються уподібнитися дорослим чи іншим дітям. Враховуйте це, коли щось робите, щоб вчинки не розбігалися зі словами. Дитячий колектив має вплив на дитину. Тут є і позитив і негатив.
- Друга дитина завжди спритніша чи швидше розвивається, через те що тягнеться до старших.
- Ранній розвиток – це дати дитині можливість максимально розвинути свої задатки.
- Тренуйте пам’ять дитини, запропонувавши їй вивчити короткі вірші. Пам’ять – це механізм, який ржавіє коли його не використовують і не тренують.
Також є:
- Пам’ятка батькам дитини дошкільного віку
- Десять НЕ МОЖНА Сухомлинського
- Перший раз у дитячий садок!
- Рекомендації батькам щодо виховання дитини
- Поради батькам, які прагнуть розвивати здібності своїх дітей
Дещо:
Часть 1 Потенциальные возможности ребенка
1. Важный период Детский сад — это уже поздно
2. Что может маленький ребенок
Даже пятимесячный малыш может оценить Баха!
Часть 2 Влияние раннего опыта
Часть 3 Что полезно малышу
Даже час занятий в день приводит к удивительным результатам!
Ребенок, воспитанный мамой, у которой нет музыкального слуха,
тоже вырастет без слуха
«У моего ребенка нет слуха, я не знаю, что делать.
Это у него от мужа, у них в семье все неспособные
к музыке. Это у него наследственное». Я часто слы-
шу от мам такие жалобы. Да, действительно, есть
дети с плохим музыкальным слухом, родителям
которых, так сказать, медведь на ухо наступил. Од-
нако это не означает, что плохой слух заложен ге-
нетически, хотя этот недостаток и может переда-
ваться от родителей к детям.
Предположим, что у мамы нет слуха, а ребенок
каждый день слушает ее колыбельную песенку с
совершенно неправильной мелодией. Он запом-
нит эту мелодию и, используя ее как образец, тоже
будет петь неправильно. А когда мама это услы-
шит, она скажет, что у ее ребенка слуха нет и во-
обще слух — это божий дар. Если бы Моцарта и
Бетховена воспитывали такие мамы, плохой слух
был бы им гарантирован.
По моей теории, дети без слуха, рожденные
от матерей с таким же недостатком, обладают
85
особой способностью слухового восприятия, коль
скоро они могут запомнить и точно воспроизве-
сти неправильную мелодию.
А теперь, чтобы показать вам, что отсутствие
музыкального слуха не передается по наследству,
я расскажу вам одну историю. Доктор Шиничи
Сузуки взял на обучение шестилетнего мальчика
и восстановил ему музыкальный слух. Мама это-
го малыша музыкального слуха не имела. Тезис
доктора Сузуки был такой: «У ребенка нет слуха
потому, что его нет у мамы». Он постоянно давал
ребенку слушать ту песенку с правильной мелоди-
ей, которую ему фальшиво пела мама. И постепен-
но мамина неправильная мелодия, запомнившая-
ся ребенку, уступила место абсолютно правильной.
Позже этот мальчик продолжил музыкальное об-
учение, он играл скрипичные концерты Брамса и
Бетховена совершенно без ошибок и даже дал не-
сколько сольных концертов в Канаде.
Таким образом, музыкальное восприятие и
развитие характера и способностей вообще фор-
мируются в большей степени под влиянием при-
вычек родителей. И даже кажущееся нам несуще-
ственным в поведении родителей может сильно
повлиять на ребенка”.
Часть 4 Принципы воспитания
1. Стимулирование и стремление к порядку
Детское воображение и фантазии развивают творческие способности!
2. Воспитание характера в младенчестве.
Обучение игре на скрипке развивает способность к концентрации внимания!
3. Творчество и навыки
Дайте своему ребенку карандаши как можно раньше!
Стандартная бумага для рисования — стандартный
человек!
Лепка, вырезание узоров из бумаги и складывание бумажных фигур развивают творческие задатки ребенка!
Часть 5 Чего не следует избегать. Взгляд в будущее
XXI век будут строить те, кто доверяет другим!
P.S. Ось і все, мабуть, або тільки початок…